DRUKUJ
2021-02-26

Tryb realizacji praw podmiotów danych - obsługa
wniosków

1. Sposoby komunikacji w sprawie wniosków z art. 15-21 RODO 
 

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Golubiu - Dobrzyniu jest zobowiązany zapewnić, aby Państwa dane osobowe nie zostały ujawnione osobom nieupoważnionym. W związku z powyższym jeżeli chcecie Państwo skorzystać z uprawnień wskazach w art. 15-21 RODO prosimy o zastosowanie się do jednego ze sposobów komunikowania się określonego poniżej:

a.    w sposób tradycyjny – poprzez złożenie pisma/wniosku podpisanego własnoręcznie w sposób czytelny, osobiście w Sekretariacie Państwowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczej w Golubiu - Dobrzyniu przesyłanie go za pośrednictwem operatora pocztowego na adres siedziby Państwowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczej w Golubiu - Dobrzyniu, ul. Dr J. G. Koppa 1a, 87-400 Golub-Dobrzyń;

b.    elektronicznie – przesyła Pani/Pan wniosek elektronicznie:

  • z użyciem podpisu kwalifikowanego na adres email:
    sekretariat.psse.golub-dobrzyn@sanepid.gov.pl,
  • z wykorzystaniem profilu zaufanego za pośrednictwem platformy ePUAP2 na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Państwowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczej w Golubiu - Dobrzyniu.
Z uwagi na brak możliwości pewnej weryfikacji tożsamości informujemy, że nie będziemy realizować żadnych Pani/Pana uprawnień wynikających z art. 15-21 RODO w rozmowie telefonicznej.
 
Jeżeli wniosek będzie budził uzasadnione wątpliwości co do tożsamości osoby składającej wniosek z zakresu art. 15-21 RODO, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Golubiu - Dobrzyniu  może zażądać dodatkowych informacji ułatwiających identyfikację wnioskodawcy.
 
2. Sposoby i terminy realizacji praw z art. 15-21 RODO 
 
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Golubiu - Dobrzyniu  zobligowany jest udzielać Pani/Panu wszelkich informacji na zasadach i w terminach określonych w art. 12 RODO.
Odpowiedź na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, ale nie dłużej niż w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, udziela informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniem, i w związku z powyższym realizuje wniosek zgodnie z żądaniem, albo informuje o konieczności wydłużenia terminu realizacji jej wniosku o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, podając przyczynę opóźnienia, albo odmawia realizacji wniosku i informuje o powodach niepodjęcia działań, o możliwości wniesienia przez Panią/Pana skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
 
3. Opłaty
 
Informacje podawane wnioskodawcy na mocy art. 13 i art. 14 RODO oraz komunikacja i działania podejmowane  zgodne art. 15-21 i art. 34 RODO są wolne od opłat.
Jeżeli okaże się, że Pani/Pana żądania są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Golubiu - Dobrzyniu  może pobrać od wnioskodawcy rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielania informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań albo odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem wnioskodawcy. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Golubiu - Dobrzyniu ma obowiązek wykazać, że żądanie ma ewidentnie nieuzasadniony lub nadmierny charakter.